torsdag 27 augusti 2015

Tillbaka igen!

Nu är jag här igen, utifall nån har saknat mig och mina bloggar. Man kan ju alltid hoppas....
De senaste veckorna har varit fullt upp på alla håll och kanter. Roliga grejer, javisst mestadels, men alldeles väldigt mycket bara!

Min PT utbildning börjar närma sig slutet, bara två tillfällen kvar. I helgen hade vi vår sjätte period som bestod av examination i stabilitetsträning på fredagen och praktisk PT träning både lördag och söndag. Till fredagen skulle vi göra en timmes stabilitetsprogram som vi skulle träna med en av våra klasskompisar som kund. Programmet skulle innefatta vissa övningar och vissa hjälpmedel, tex TRX, pilatesboll, gummiband, balansdyna osv. Utifrån dessa givna förutsättningar fick vi sätta samman ett bra program som vi skulle examineras på. Jag hade förberett mig så noga jag kunde, och var hyggligt nöjd med mitt program. Trots det var jag ganska nervös. Men allt gick bra och resultatet var klart godkänt. Så sköööönt!

 


Till lördag och söndag skulle vi göra 3 program för gymmet och 3 program för friare träning ute eller i gympasalen. Dessa pass skulle anpassas efter den kund (klasskompis) vi skulle vara PT åt. Eftersom alla hade fått samma uppgift innebar det att jag fick vara PT i 6 timmar eller 6 pass, och själv fick träna 6 pass. Jag överdriver inte när jag säger att varje ledig stund veckan innan gick åt till att planera dessa pass. Planera, prova själv, ändra lite, prova igen, ändra lite till, tänka igen, och så ändra tillbaka till det första. Och så höll jag, och säkert många med mig, på hela veckan! När helgen väl kom var anspänningen ganska stor, men släppte ganska omgående när vi väl var i gång.
Det var så kul! Och jag lärde mig hur mycket som helst! Vilken helg! Behöver jag säga att jag var trött i både kropp och knopp på söndag kväll?!

I går spenderade jag förmiddagen ute i skogen. Promenerade sakta, funderade lite, stannade en stund och gick lite till. Under de timmar jag var ute kunde jag konstatera att hösten är på väg. Jag hittade några fantastiskt fina asplöv, alldeles röda. En riktigt skön och avkopplande stund i all enkelhet!

 


Och på kvällen startade vi orienteringshösten med att delta i ungdomsserien. Ja, inte jag såklart utan barnen! Men jag var med som "skugga" åt lilla tjejen som än så länge är för liten för att springa själv. Båda tjejerna klarade sig bra och bidrog med värdefulla poäng åt klubben. Härligt att få vara med och se så många barn och ungdomar springa.

 


Under sommaren, och speciellt de sista veckorna, har jag även sysslat en del med att sälja ett hus. Ja, inte vårt eget, utan ett nere i Småland. Om du är sugen på ett äldre hus med mycket charm och stor tomt är du varmt välkommen att säga till. Stor potential och visst renoveringsbehov som man säger - ett fantastiskt tillfälle för den händige helt enkelt!

Det var nog allt från mig för nu, jag återkommer med mer inom kort. Ha en jättebra dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar