onsdag 20 juli 2016

Sommar, semester och simning. Och jobb!

Ja lite så är det denna sommaren. Jag har semester. Men jobbar ändå. Och konstigt nog känns det inte alls så konstigt. Jag kommer ta helt ledigt helt nästa vecka, men annars småjobbar jag lite nästan varje dag. Vilket innebär att jag kör mina egna, samt en del vikariepass på gymmet. Och eftersom jag ändå vill, behöver och tycker om att träna så känns det inte speciellt betungande. Och passen ligger antingen på morgonen eller på kvällen så hela dagarna är fria att göra semestersaker. Typ gå och bada, grilla, bygga växthus och bara skrota runt. 

En annan lustig sak på tal om bad, är att jag har simmat en hel del denna sommar. Jag som inte ens tycker om att bada. Riktigt roligt och väldigt skönt är det i alla fall. Men det är nog för att jag har heltäckande våtdräkt och inte behöver frysa alls. Jag är fortfarande på tantsimstadiet, måste försöka hitta nån som kan lära mig simma lite snyggare. Undra om det går att lära sig om man kollar på youtube? Min dotter anser att där finns svaret på allt så jag får väl kolla om hon har rätt?! Fast jag skulle inte tro det. 

Det andra som är lustigt, och roligt, med simningen är att jag har lyckats få med mig andra som inte heller har simmat tidigare. Så nu är vi flera som inte kan simma som ligger och kasar runt ner i sjön. I går kväll efter jobbet, typ kl 21 var jag och kompisen ut en sväng. Det var första gången för henne att långsimma i sjön, själv är jag ju i det närmaste veteran i jämförelse. Vi hade hur som helst en underbar simtur. Sjön låg spegelblank och solen stod lågt, varmt i luften och alldeles tyst och stilla. Så magiskt vackert, en så fantastisk naturupplevelse. Tänk att få var med om det, alldeles här hemma. Jag har det verkligen bra!

Lite drygt 5 veckor kvar till min triahlonpremiär....lite kul i sammanhanget är att mitt företag Naturkraft H.I.T. kommer sponsra loppet med några priser. Det är kul, jag är inte bara nästan triathlet, jag är även sponsor. Det ni!!

Solnedgång över Drevviken. Underbara, härliga Drevviken.
Foto: Katja Schubert Samuelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar