fredag 13 mars 2015

Att inspirera varandra

Det som nästan är roligast med träningen, förutom själva träningen då förstås, är gemenskapen man får med andra med samma intresse. Inte så att jag behöver ha någon att springa med eller nån att ha sällskap med till gymmet.Tvärt om faktiskt, jag föredrar att springa själv och jag går gärna och gymmar själv. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt när jag träffar någon jag känner igen när jag väl kommer dit. Att växla några ord, kolla läget lite och kanske få höra om nåt kul pass som jag aldrig testat. Eller få höra någon berätta om ett kul lopp de har sprungit, tips på nån bra löprunda eller nåt annorlunda träningsupplägg. Sånt inspirerar mig jättemycket!

Jag tycker också det är väldigt roligt och väldigt inspirerande när jag själv kan dela med mig så att någon annan får lite ny energi. När nån kommer fram och säger att de har hört att jag har sprungit nåt visst lopp och undrar hur det var. Och sedan kommer tillbaka och säger att "nu har jag anmält mig till min första lopp, för jag blev så sugen när du berättade". Det är verkligen kul på riktigt! Eller för nån dag sedan när jag fick en kommentar på bloggen på mitt 6-timmars lopp i Skövde och personen skriver att "nu fick jag verkligen inspiration att springa lite längre, just nu klarar jag bara 10 min, men det ska bli mer..." då blir jag varm ända in i hjärtat.

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om hur jag springer Ultraintervaller och hur jag har anpassat dem efter mig och min situation. Min egen hemmasnickrade variant helt enkelt! Nån månad senare får jag ett meddelande från en tjej som skriver att hon tyckte detta verkade kul och därmed dragit ihop ett gäng löparkompisar en helg och kört ultraintervaller tillsammans med fika och mat. En riktigt kul dag hade de haft. Jeanette har verkligen uppgraderat mitt upplägg till Ultraintervall 2.0! Det tyckte jag var riktigt häftigt, att hon har tagit "min" ide (som jag säkert själv snott nån gång), och gjort något ännu bättre av. Läs gärna Jeanettes blogg och se hur de gjorde! Kul Jeanette och tack för att du delade med dig.

Själv har får jag inspiration från massa olika håll. Tack och lov har jag lätt att engagera mig i olika saker och tycker att det mesta är ganska kul. Jag försöker alltid ha öronen öppna för att få ideer som jag kan ha nytta och glädje av. Jag tycker det kan vara väldigt inspirerande att läsa olika bloggar. De måste inte nödvändigtvis handla om löpning, men det är viktigt att de är skrivna från hjärtat för att ge mig något. Div träningsmagasin inspirerar mig också, och jag tycker om att läsa och prata med människor som brinner för det de gör och vill göra skillnad.

Jag tycker att det är viktigt att dela med sig - har du gjort nått bra så säg det! Har nån annan gjort nåt bra - säg det också - och gärna två gånger!

Hjälp till att sprida positiva vibbar och hjälp till att skapa ringar på vattnet!
















1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Det finns många ställen att hitta inspiration ifrån, kanske justera den lite för att passa ens egna förutsättningar.
    Allra roligast är nog att det vi gör kan inspirera andra.

    SvaraRadera