tisdag 11 augusti 2015

Den oplanerade vilodagen...

I morse bestämde jag mig för att ta en helt oplanerad vilodag. Ingen löpning, ingen styrketräning, ingen cykel, inga TRX band, ingen boll, ingenting! Jag hade sovit dåligt och hela kroppen skrek efter att få vara i fred.

Jag har tränat tungt den sista tiden. Mycket styrka med färre reps och tyngre vikter än tidigare, hyggligt mycket löpning och framför allt väldigt många träningstillfällen. Jag har varierat träningen för att få återhämtning, utan att ta särskilt många vilodagar. Eftersom jag är ledig just nu har jag tid med mycket träning och har velat prova många nya saker och nya sätt. Jag har dessutom velat prova några nya gruppträningspass och även några nya gym. Som blivande PT vill jag ha så stor bas som möjligt och så bred kunskap det går. Har därför tagit alla chanser nu under ledigheten att få testa allt jag vill. Och eftersom jag har varit ledig så har det funnits mycket plats för vila ändå.

Och apropå vilodag. Det finns gott om svamp och blåbär visste vi. Och inget vidare badväder var det. Lilla tjejen och jag passade därför på att gå till skogen för att fylla förråden inför vintern. Ja ja, fylla var kanske att ta i... vi plockade så länge det var kul. Och det var det i ungefär en timme. På den timmen plockade vi 8 dl blåbär och 3 kantareller. Riktigt roligt, det fanns hur mycket bär som helst och stora var de. Själv hade jag väl önskat att kantarellfångsten hade blivit något större, men man får ta det som det blir. Det ska vara kul att vara i skogen, det är det viktigaste.


Blåbärsplockaren
Det räckte i alla fall till en paj!



I dag var det dessutom marsvinens födelsedag och det måste firas! Inte varje dag det är födelsedag i familjen. Vi plockade extra många och extra saftiga, härliga maskrosblad. Tillsammans med 3 morötter blev det en tårta. En tårta på marsvinsvis. De såg lite förvånade ut, men sen åt de med god aptit. Kanske undrade de varför de fick sina blad serverade på detta sätt?


I kväll blir det en tidig kväll, det känner jag i både kropp och huvud. Och i morgon blir det spinning, ska bli jättekul och jättejobbigt. Då ska jag köra hårt.

Men först - Blåbärspaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar