tisdag 20 oktober 2015

Gryningsraid i Industriområdet

I går kväll insåg jag att den enda chansen till träning i morgon (dvs idag!) skulle vara direkt på morgonen, innan jobbet. Lunchen var uppbokad och likaså var det andra aktiviteter på kvällen. Men morgonen är ledig så då fick det bli!

Jag funderade igenom de alternativ som fanns, vilket är ganska många egentligen. Gå till Flex och träna, gå till Iform där jag snart ska börja arbeta, lite TRX på jobbgymmet, styrka på jobbgymmet, springa till jobbet, ta bilen till jobbet och springa terrängspåret eller cykla till jobbet. Det sista gick bort eftersom jag måste komma hem snabbt, ingen cykling alltså. Löpning till jobbet kändes lite för jobbigt, lite för långt, just i dag. In i nåt gym ville jag inte – fick alltså bli alternativet bilen till jobbet och sedan springa terrängspåret innan jag började jobba.

Sagt och gjort, jag la fram kläder på kvällen och fixade även matlådan. Om allt är kvar till morgonen finns risk att jag glömmer nåt. På morgonen - på med springkläder, ta väskan med jobbkläder och iväg. Jag kom fram och parkerade bilen på arbetsplatsen i utkanten av det gråa Industriområdet när det ännu bara var halvljust.

Jag sprang ner över sandgropen som omringar södra delen av Industriområdet och ner på elljusspåret och vidare in i skogen till det rena trailspåret. Redan nere på eljusspåret är ljudet av lager, industri och lastbilar avlägset och inne i skogen hörs det inte alls. Som jag har skrivit tidigare, som att kliva in i en annan värld. Vilken lycka att ha detta om knuten! Så tyst, så lugnt och så gott det luktar. Våta löv, lera, torrt gräs, skog - allt i en härlig blandning. Vilken start på dagen!

Morgonens runda blev nån sorts avskedstur, jag slutar på detta jobbet om ett par veckor och kanske kommer jag inte springa nån mer tur här innan dess, vi får se. Jag hittade granarna som jag fotade i våras och kunde konstatera att granskotten integrerats i själva granen och blivit en del av den. Lustigt att se hur naturen förnyas och utvecklas. Plötsligt kände jag mig nästan som ett granskott själv nu när jag ska byta jobb och bransch och allt. Ett nyutslaget ett som bara väntar på att få växa på sig och blomma ut.


Eller vänta nu, kände jag mig som ett granskott?? Då är det nog dags att springa tillbaka till verkligheten i Industriområdet….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar