lördag 17 oktober 2015

Nu är jag verkligen PT!

Nu har det gått nästan en vecka sedan jag blev klar med min PT utbildning. Jag är PT nu, kan ni förstå!?!

Sista helgen i skolan innehöll både examination i gymmet, skriftligt prov omfattande utbilningens samtliga delar, examination i Hjärt- och Lungräddning samt redovisning av hemuppgift om Folksjukdomar. En ganska fullspäckad helg kan man säga. Men som vanligt med utbildningen, så himla roligt! Det enda som inte är roligt just nu är att det är slut.

Alla de här åtta långhelgerna har varit så bra. Jag har lärt mig massor, jag har fått så mycket inspiration och jag har fått så många nya vänner. Det har tagit min egen träning till en ny nivå och jag förstår på ett helt annat sätt hur olika resultat blir - eller uteblir. Jag vet att jag har ordentligt på fötterna när jag diskuterar träning i olika sammanhang, och jag vet när jag ska säga att jag inte vet. För så är det, jag har lärt mig massor, men det finns hur mycket mer som helst kvar. Det här är bara början. Innan jag började min utbildning tyckte jag att jag hade ganska bra koll, vilket jag säkert också hade, men ganska snart insåg jag hur stort det är. Det jag kunde vara ju bara en liten, liten del. Det jag kan nu är också bara en liten del, men en betydligt större liten del. Härligt att det finns saker kvar att upptäcka och att det aldrig blir klart.

Mycket kommer jag lära mig framöver. Av mina PT kunder. På mina CrossNature pass. På gymmet där jag börjar jobba inom kort. Genom mitt eget företag som jag håller på att starta. Och på tusen andra ställen! Jag har massor med ideer, vissa har jag redan startat igång och andra får ligga på vänt ett tag till. Kul det ska bli!!

Det känns verkligen som att jag går in i nästa fas i tillvaron. Om tre veckor avslutar jag mig på mitt nuvarande jobb och om ytterligare ett par veckor börjar jag som PT på iForm. Har ingen aning om hur det kommer bli. Mer än att det kommer bli helt annat. Och att det kommer bli så KUL!!


Avslutningen i skolan firade vi med smörgåstårta!

Hela klassen. Jag nånstans i mitten.

Mina fina blommor!







1 kommentar:

  1. Det har varit så härligt att följa din process under tiden före och under utbildningen, där du nu verkligen bytt inriktning. Med din entusiasm kommer detta att gå jättebra. Stor kram!

    SvaraRadera