lördag 20 februari 2016

Lördagspyssel

Man kan ju inte beskylla mig för att ha slitit ut mina läsare med täta blogginlägg den senaste tiden. Jag har helt enkelt haft väldigt låg skrivinspiration. Och eftersom bloggen ska vara en kul grej, inte något tvång, har jag inte skrivit nåt. Att skriva för sakens skull vill jag inte göra, bättre då att sätta skrivandet på hold och komma igen när lusten är tillbaka. Denna lilla paus har dock inte hindrat mig från att tänka på bloggen och vad jag ska skriva om framöver. Har fått flera idéer och tagit många fina foton som bara väntar på att komma till nytta.

Det jag verkligen borde ha gjort idag, med tanke på Skövde 6-timmars som infaller om bara tre korta veckor, är att gett mig ut på ett riktigt saftigt, rejält långpass. Ett långpass på en tre timmar hade varit på sin plats. Fast jag vete tusan, jag är så trött i kroppen så ett långpass verkar nästintill omöjligt. 

Idag också. 

Det har känts omöjligt ganska länge faktiskt. Som jag har skrivit om tidigare, tränar gör jag ju, och dessutom ganska mycket. Men löpningen har verkligen legat för fäfot ett bra tag. Hade det inte varit för transportlöpningen till och från jobbet, (ca 3 km enkel väg) i stort sett varje dag hade det inte blivit många kilometer. 

Tjejerna var pysselsugna idag, och jag var inte speciellt svårövertalad när de vill ha hjälp med pärlor och annat. Själv fortsatte jag mina experiment i köket. Jag tycker just nu att det är väldigt kul att experimentera fram olika sorters bollar och bars. Vet inte hur många varianter jag har gjort senaste halvåret men många är det. De flesta har blivit jättebra, andra ganska bra och någon lite mindre bra. Det som är så kul är att man nästan kan göra hur som helst och det funkar! Idag blandade jag bovetegryn, raw cacao, jordnötssmör och dadlar i mixern. Halva degen smaksatte jag med färsk finriven ingefära och andra halvan med chili. Båda sorterna blev riktigt bra, men ingefärsbollarna blev mer än bra, de blev faktiskt helt outstanding om jag får säga det själv. En riktigt höjdare för en ingefärsälskare som jag! Eftersom detta var ett spontanprojekt hade jag inget annat att rulla dem i än sesamfrön. Det är roligare om de ser olika ut när det är olika sorter. Hade ju kunnat ta chiliflakes till chilibollarna förstås men det kom jag inte på förrän det var för sent. Får bli nästa gång! 



Tjejernas pyssel resulterade i varsin pärlklädd sladd till hörlurarna samt att yngsta flickan började dekorera sin pigtittare som hon fick av en kompis i födelsedagspresent för ett tag sedan. 


En riktigt bra dag och klockan är bara 3, många timmar kvar av sköna, lata lördagen. Och i morgon - då - då kanske jag springer ett kortare långpass. Med en ingefärsboll eller två med mig borde det bli en  rätt behaglig runda. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar