tisdag 1 mars 2016

Det byggs, och byggs...

På gymmet har ombyggnation pågått sedan mitten av januari. Och eftersom gymmet även är min arbetsplats är det oundvikligt att längta efter att det ska bli klart snart. Har haft mitt bord, som jag i och för sig inte sitter vid så långa stunder i taget, ute i foajén i närmare två månader nu. Tur att man är en så oerhört flexibel människa. Umm, eller hur....

Men, förutom byggdamm, röra och ganska mycket stök kan man numera förstå hur det kommer bli. När det blir klart vill säga. För projektet verkar växa allt eftersom. Idag när jag kom dit var vårt lunchrum rivet. Det skulle bli omklädningsrum. Där ser man, får väl hitta nån annanstans att äta. 

Taket i cardiorummet börjar ta form och några av spotarna är på plats.

Det som är helt klart är i allafall att det kommer bli öppet, ljust och väldigt fint. Fin belysning, öppna ytor och flera nya konditionsmaskiner. De första maskinerna kom för några dagar sedan och är verkligen hur fina som helst. För egen del är jag inte speciellt förtjust i att konditionsträna inomhus, men på de här löpbanden kan jag nog tänka mig att riva av en och annan kilometer. 


Längs Sacramento floden...

Man kan bl.a. välja var man vill springa, tex längs floden, över berget, i skogen, i parken eller kanske i stan. Därefter vilken medellutning turen ska ha och var man ska börja. Jag kanske hann 5 km förra gången och då kan jag välja att börja där och liksom springa vidare. I-landsbehov kan man verkligen tycka, men ändå, det är ju ganska coolt!! 

Även roddmaskinerna är nya och de här gillar jag nästan ännu mer. Det är vatten framme i hjulet och det låter också vatten när man ror. Ett jämt och bra motstånd med hjälp av vattnet, och dessutom får man det behagliga skvalpande ljudet. De här är verkligen bäst!

En av roddmaskinerna.

Vi har även fått en trappmaskin, men den är inte inkopplad än så den vet jag inte hur den funkar. Mer än att den ser riktigt hightech ut. Ska bli riktigt kul att testa den också vart det lider. Återkommer i frågan! 

Det känns verkligen som att vi och alla våra medlemmar kommer få en riktigt fin anläggning när allt är klart. Förutom de nya konditionsmaskinerna väntar vi på en crossfit bur som ska komma inom kort. Det ska bli riktigt kul! Det ska även rymmas en café del med massa goda saker, och det ser jag nästan ännu mer fram emot. Jag skulle ju kunna äta lunch där varenda dag!! 

Kommer bli riktigt bra, och det bästa av allt, det är väldigt snart klart!! 
Om ni är sugna på att komma och kolla så ska jag med stor glädje visa er runt. Och bjuda på en kaffe i nya caféet! See you there....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar