onsdag 9 mars 2016

Uppladdningen from Hell....

Det kan ju tyckas lite drastiskt, kanske lite lätt överdrivet. Och det kanske det är också. Fast bara lite. Väldigt lite. Som den oerhört seriösa motionär jag är vill jag vara 100% fokuserad, 100% förberedd och 100% frisk. Nåja, så seriös är jag ju inte men 100% frisk vill jag iallafall vara, det tycker jag faktiskt är nån sorts minimum.

Och då, mitt i förberedelserna blir alla sjuka. Sen i fredags har någon i familjen varit sjuk. Idag är lilla flickan frisk igen, men då har den stora blivit sjuk. Och själv känner jag att det möjligtvis ligger något och gror och vill poppa upp. Eller så är det hypokondri?!? Det är många betydligt mer framstående löpare än mig som drabbas av det innan ett viktigt lopp. Jag är alltså i gott sällskap. Men vad hjälper det?

I går inhandlade jag en försvarlig mängd ingefära och några citroner. I dag tillverkade jag en härlig brygd efter Lenas recept. Den ska inmundigas som shots och kommer garanterat hålla obehöriga baciller borta. Hoppas jag. Jag gillar huskurer, och jag gillar att med naturliga medel försöka skapa hälsa. Det här var alltså ett recept helt i min smak. Riktigt starkt är det, det känner jag bara jag lyfter lite på locket. Ska bli spännande att prova! 


Sen kan man ju inte komma ifrån att det är lite mysigt att vara hemma med sjuka barn. Titta på en film ihop, pyssla med lite allt möjligt och att bara skrota omkring. Det gäller bara att inte stressa upp sig på allt man kommer efter med, och allt som kommer bli liggandes på jobbet när man är borta. Inte så lätt alltid! 

Idag ligger stora tjejen snörvlandes i soffan framför Minionerna. Själv har jag dammat av några vilande stickprojekt. Riktigt roligt, plötsligt så fanns bara inspirationen där. Så mycket så jag började sticka en ny socka till lilla flickan. Den andra sockan försvann mystiskt ihop med skridskoåkning i skolan för en tid sedan. Nu blir hon glad!


Det får ordna sig på lördag på nåt sätt. Jag orkar inte oroa mig. Det är som det är, och inget jag kan göra nåt åt. Ska iallafall bli väldigt roligt att komma dit igen och träffa alla löparkompisar från förra året. Det är egentligen ännu roligare än själva löpningen. Åtminstone när man börjar närma sig 30 varv. Och skulle det bara bli 20 får jag vara nöjd med det. Vi får helt enkelt se hur många det blir, just nu känns det bara kul att det snart är lördag. Och gärna en lördag utan förkylning. Om jag får önska... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar