onsdag 18 maj 2016

Nu är det lite trögt....

Ibland går allt bara lätt. Då kommer det av bara farten och faller på plats nästan av sig självt. Träningen går också bra då. Man orkar ta ut sig och känner hur kroppen svarar. Att det finns kraft kvar att ta till när man redan har pressat ur allt. Att man orkar spurta uppför sista backen innan hemma istället för att stappla. Och att det finns kraft kvar i benen att lägga på några extra kilometrar utöver de man tänkte från början. Så kan det vara ibland. Men så är det inte just nu.

Just nu är jag trött. Just nu faller inget på plats vare sig vad gäller träning eller annat. Just nu måste jag kämpa med allt. Får inget gratis. Saker som är nästan i lås, klickar inte i. Lite stolpe ut sådär. Så kan det också vara. Och precis så är det just nu. 

För tre veckor sedan blev vår stora flicka av med gipset på sin brutna arm. Så skönt! Äntligen kan vi lägga det bakom oss och gå vidare. Fast ändå inte riktigt, för i lördags bröt andra dottern sin arm. Så tar vi det igen... fast lite mer. Denna gång är även armbågsleden skadad och måste skruvas. Men nu är allt lagat och skruvat och får vila i gips några veckor. Lite så är det just nu. Ett steg framåt och två tillbaka. Det är sånt som bygger uthållighet och tålamod, så misströsta icke!


Antagligen därför jag inte har bloggat på ett tag. Jag har helt enkelt inte kommit på nåt att skriva om. Men idag fick jag lust igen. Lust att skriva, fast jag egentligen inte har nåt att skriva. Men lusten fanns, och det är en stor skillnad. 
Jag hittade även ett kettlebells pass som jag länge tänkt testa. Har en kund som det borde passa för. Idag fick jag plötsligt lust att köra igenom det själv, bara för att testa de nya övningarna. Och härliga tider, det funkade riktigt bra! Jag såg stark ut i speglarna, hade bra flyt i övningarna och orkade med tunga vikter. Det kanske finns hopp?!?

Ja, såklart vänder det! Så är ju tillvaron, det går upp och ner. Och över tid är det helt klart mest upp. Och snart vänder det, även denna gång, då får jag medflyt och blir världsmästare igen. Kanske blir det i morgon, kanske nästa vecka, eller veckan därefter? 
Eller kanske redan idag!!



1 kommentar:

  1. Åh nej stackars döttrarna! Men kul för din del att du fick till ett bra kettlebellpass. Jag kör lite kettlebell när jag kör styrka hemma i trädgården ibland, men kommer oftast bara på ett par-tre övningar, sen tar fantasin slut. Skulle nog ta reda på fler tips för det är ju ett väldigt mångsidigt redskap.

    SvaraRadera