lördag 28 maj 2016

Just nu lever jag mitt i min dröm!

Just nu har jag 11 gruppass per vecka. Alla är inte en hel timme, men det blir ändå en del träningstid. Till detta kommer orientering, springa till och från jobbet ibland och dessutom deltar jag ofta ganska aktivt i PT träning med mina kunder. Blir ganska många timmar totalt sett. Timmar av total lycka och glädje!

Jag kan absolut säga att jag har världens roligaste jobb! Tänk att varje dag få dela med sig och få förmedla glädjen och styrkan i att använda sin kropp. Se trötta människor bli piggare och starkare. Få vara med om att mina kunder orkar mer. Orkar lyfta tyngre, orkar fler repetitioner och orkar sträcka på ryggen igen. Att få höra att värken i nacken minskat, att man sover bättre, att man är gladare och orkar vardagen bättre. Att man upplever att de pengar man lagt ut på sig själv, på alldeles egen egotid med mig, sin PT, är värd varenda krona. Att höra människor berätta att det här är det bästa de gjort och se deras stolthet över att ha förändrat något hos sig själv. 

Ibland är det stora, synliga förändringar, ibland mindre synliga, men ändå lika viktiga. Den största förändringen är dock nästan alltid den som inte syns på vågen eller kan mätas. Det är den förändring man gör inombords. Nya vanor, nytt sätt att tänka, nya förhållningssätt, nya val, nya vägar och nya möjligheter. Tänk att få ta del av allt detta. Varje dag!

Jag känner inte längre att jag "går till jobbet", och ändå har jag haft många väldigt bra och väldigt roliga jobb genom åren. Men det är ändå en annan känsla nu. Oavsett om jag jobbar med mina kunder i gymmet, PT kunder i mitt eget företag eller med min Forever Living verksamhet känns det inte som jobb utan som att jag gör något som bara är kul. Jag är så glad att jag tog steget och vågade göra något annat, vågade satsa och vågade prova en ny väg. 

Jag tänker ofta på det gamla slitna citatet att man aldrig ångrar det man gjorde, utan det man INTE gjorde. Jag vill inte ångra att jag inte vågade, att jag inte provade eller att jag inte gjorde. Jag har bestämt mig för att ta de möjligheter som finns. Det får vara slut med att söka garantier eller total säkerhet, utan ta tillfället när det kommer. Jag kommer misslyckas ibland, jag kommer lyckas desto oftare och jag kommer lära mig på vägen. Men jag har bestämt mig! Lite så tänker jag. Och det känns jättekul, och jätteläskigt! 
Men absolut möjligt!! 

Eller hur tänker ni? Vad är det ni drömmer om, ni som läser detta? Vad har ni för saker som ni funderar på att göra?
Vad finns där uppe?!?

2 kommentarer:

  1. Åh det är så inspirerande att läsa om hur du lever din dröm 🏋🏃🏂🚴👍. Det vill jag också göra någon dag. Själv har jag varit sjukskriven ett tag för utmattning. Jag läste om hur välgörande det är med motion. I början var det inte ens att tänka på att börja motionera. Jag hade svårt nog att ta mig från sängen till soffan. Men nu har det börjat lätta ordentligt. Jag känner mig fortfarande helt dimmig i huvudet, men jag känner att det är väldigt välgörande att jag har börjat springa. Jag är piggare i kroppen.Jag har börjat få framtidstro och längtar efter att göra saker igen. Jag skulle förstås vilja jobba med kaniner. Jag gick en utbildning i Lelystad gav mig kunskaper nog för att kunna starta en egen kaninskola. Jag får se hur det går framöver. Just nu går jag en rehabilitering. Jag får ta ett steg i taget.
    😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du får inspiration av min blogg. Det var lite det som var tanken när jag började skriva den, att inspirera till "kan hon så kan väl jag" ungefär. Roligt också att du känner dig starkare, och att det går framåt, både fysiskt och mentalt. Träning är verkligen en bra medicin! Jag kollade in på din blogg och den är också väldigt fascinerande att läsa. Spännande att man kan intressera sig för så olika saker här i livet. Kaniner, löpning, stickning eller vad man nu brinner för. Jag tänker att det också borde vara väldigt läkande att hålla på med djur, kärlek utan villkor och prestation på nåt vis.

      Radera