tisdag 31 januari 2017

Fånga träningstillfället när det kommer!

Som jag skrivit om ibland tidigare så vill jag inte vara alltför planerad när det kommer till min egen träning utan tycker om att ta det lite som det kommer. Har såklart följt träningsprogram genom åren, både för löpning och styrketräning, men det jag gillar mest är att känna efter vad jag vill göra, och förstås vad som passar med tanke på familj, andra aktiviteter osv.

I lördags fick jag av en slump nys om att några som jag lite vagt känner skulle ut på isen och åka skridskor. Jag blev sugen och hängde på! Helt oplanerat och helt anspråkslöst, bara upp på vinden och leta fram grejerna, packa lite fika och så iväg. Inte krångligare än så! 



Och vilken förmiddag vi hade! Spegelblank is, lagom mycket blåst och bara helt enkelt underbart. Det enda som saknades var kanske lite sol, men vad gjorde det? Så himla härligt!! Älskar verkligen att åka långfärdsskridskor. Det är lite som att springa långpass i skogen. Fast på isen, om ni förstår hur jag menar. Lågintensivt, ute länge, naturupplevelse, meditativt och bara här och nu. Precis så som jag tycker allra bäst om. 

Förra helgen fick jag också erbjudande om att åka med, men då vågade jag inte. Tyckte att isen verkade för svag trots att den var typ 20 cm. Sen ångrade jag mig nästan hela veckan bara för att jag var sån fegis. Kanske därför som denna turen kändes så extra bra?

Vad vill jag då säga med detta inlägg? Jo, att man ska ta tillfället när det kommer. Släppa taget och hänga på. Jag tycker inte om nyårslöften, men om jag ändå skulle ha ett så vore det nog att mer ta vara på tillfällena när de dyker upp. Man ångrar aldrig det man gjorde. Bara det man inte gjorde. Även om det är en så liten sak som en skridskotur!

Psst...
Titta gärna på den filmen nedan,"Great day on the ice" som Patrik Bengtsson spelade in under turen. Superfin, verkligen!!

Great day on the ice - The Movie!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar