måndag 14 november 2016

17 saker att se fram emot!

För några dagar skrev Märta sin lista på 17 saker att se fram emot i november. Jag blev lite inspirerad och började genast fundera på hur min lista skulle se ut och vad som skulle stå på den. Det är ju hur mycket som helst att se fram emot egentligen, om man väljer att även se de små guldkornen, och inte bara de stora sakerna. Så, håll tillgodo, här är de 17 saker som jag ser fram emot under resten av november.

* Helgen som var. Pga olika orsaker blev alla planer inställda och vi fick en helg utan några måsten. Så skönt, och så välbehövligt! 
* Ungdomsavslutning på orienteringen. Brukar vara riktigt roligt med massa glada barn och ungdomar och en gigantisk kakbuffe.
* Löpning på fina, vita vinterstigar. 
* Löpning på slaskiga, smutsiga stigar. Eftersom snön (tyvärr) ska regna bort.
* Nypressad äppeljuice av trädgårdens äpplen. 
* Läsa sagor för min yngsta dotter. Hon har återupptäckt hur mysigt det är att sitta och mysa i soffan och läsa sagoböcker.
* Baka äppelkaka av sista äpplena och njuta den med vaniljsås och en kopp te. 
* Ta med stora flickan ut och springa tillsammans. Detta är något vi gjort lite nu på slutet och som vi båda gillar jättemycket.
* Dricka första glöggen.
* Göra i ordning kalendern med alla småpaket.
* Sätta fram ljusstakarna och göra adventsfint. 
* Gå på konsert med Janne. Barnen ska sova hos kompisar så vi inte behöver ha bråttom hem. Kan nog bli en bit mat eller en drink ute också när vi för en gångs skull har chansen! 
* Testa att träna med Bulgarian bags. Finns på ett av gymmen jag jobbar på, men jag har aldrig testat dem på riktigt. 
* Baka pepparkakor. 
* Göra klart renoveringen av stora dotterns rum.
* Springa ett långpass nere i Rudan. 
* Mys & Maska hemma hos mig. Min härliga syjunta, tyvärr har jag inte kunnat vara med under hösten och ser därför fram emot denna träff särskilt mycket!

Vad mysigt, att det i en mitt-emellan-månad som november ändå finns så mycket att se fram emot! Hur ser din nov ut? Vad ser du fram emot?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar