måndag 7 november 2016

Tankar om kommande tider, Vansbrosimmningen 2017 tex...

Just nu känns nästa sommar något avlägsen. Tittar ut på första lilla snön som kom i helgen och känner att jag inte är riktigt redo för vinter ännu. Det var ju sommar nyss, och sen en jättefin höst. Och nu, på ingen tid alls blev det vinter. Vad hände? Vi har inte hunnit få bort löven i trädgården, hallonen är oklippta och studsmattan står fortfarande kvar. Här hängde jag inte med riktigt!


Men som en påminnelse om kommande tider, och för att ha något mål att se fram emot och jobba för, så anmälde jag och min kompis Sara oss till Vansbro simningen förra veckan. Det ska bli kul! Sara fyller förresten år idag. GRATTIS!! 

Jag blev lite sugen på att simma mer nu i somras när jag tränade för Ironhen, vårt lilla lokala triathlon här i grannskapet. Sara var genast med på noterna och utan att tänka alltför mycket så skickade vi iväg varsin anmälan. Jag gillar att anmäla mig tidigt, så att jag vet vad som gäller och vad jag har att se fram emot. Och Vansbro har jag funderat på ganska länge så det här känns som en alldeles perfekt grej att göra, av flera skäl:

* Det är nåt nytt som jag inte gjort innan. 
* Jag får åka bort med en kompis, eller kanske vi blir flera, om det är nån mer som vill hänga på. Bara det är väldigt kul! 
* Jag får åka till Dalarna, och Dalarna tycker jag mycket om. 
* Jag får nytta av min våtdräkt. 
* Jag vill uppleva hur det känns att simma i strömt vatten. 
* Jag är nyfiken på hur jobbigt det kommer vara. 

Just sista punkten är nog den jag tror kommer bli en av de mest spännande. För hur jobbigt är det, ni som har gjort detta innan? Jag brukar skämta med dem som har simmat och undrat hur jobbigt det verkligen kan vara. 3 km, varav två är medströms och då flyter man väl bara med?!? Då brukar jag få lite medlidsamma blickar. Så pass medlidsamma att jag misstänker att det är liiiite mer än att "flyta med". Antagligen kommer jag få ångra att jag ens har tänkt så, men jag måste verkligen få testa hur jobbigt det är och hur det känns. Skratta gärna åt mig efteråt och säg "vad var det jag sa", det är helt ok, det får jag bjuda på. Ha ha! 
Oavsett jobbighet ska det här verkligen bli kul, känns riktigt spännande och jag ser så mycket fram emot det. 
Tills dess får jag titta på bilderna jag tog på genomresa genom Vansbro i somras, och tänka att till sommaren kommer jag. Och då gör jag det på riktigt!

Segrare genom tiderna!




1 kommentar:

  1. Vad roligt att du ska simma Vansbrosimningen! Jag simmade 2012 och hade gärna gjort det igen. Det var jättehäftigt! Så stora vattendrag är jag inte van vid, så det var ganska mäktigt att simma i dem. Men jag kan nog instämma i din "hur svårt kan det vara"-fråga. Det var inte alls så jobbigt som jag trodde. De två första kilometrarna gick hur lätt som helst, men sen blev det givetvis tuffare sista kilometern, men ändå inte lika jobbigt som jag hade förväntat mig. Sen kanske det är olika strömt olika år, det kan jag ju inte svara på eftersom jag bara simmat en gång. Men roligt var det :-)

    SvaraRadera