onsdag 7 december 2016

Nu flyter det. Och jubileum är det också!

Plötsligt händer det! Efter ett bra tag av motgångar, kändes det som att nåt hände igår. Inte några stora saker, utan bara små vardagliga saker som bara flöt på och klickade i. Och idag verkar det bara fortsätta!

Gårdagen började som alla tisdagar med 45 min tidig morgonspinning på gymmet i Skogås. Slutet av terminen, folk börjar tänka mer på julstök än träning så vi var inte så många. Men vilket tryck! Sån energi så det bara vibrerade i luften. Vilken start på dagen!

Därefter sätta sig i bilen och åka över till Fitness World i Segeltorp för en timmes seniorpass. Hade planerat cirkelträning dagen till ära. Förra veckan hade jag hittat ett stort, tjockt rep, typ ett battle rope, som jag vek dubbelt och som blev veckans nya station. En person i varje ände på det dubbelvikta repet och sen svingade vi rep, ungefär med samma teknik som när man skakar mattor. Så himla kul! Och så jobbigt! Jag försöker ha med nåt nytt varje gång så att det finns nåt litet överraskningsmoment, och jag kan ju säga att repet lockade både till skratt och svett. Stor succé! Vilket kämpande och vilket svingande. VIlka seniorer det finns!


In i bilen igen och iväg till dagens tredje pass, på ett STORT företag. Här har jag gjort lite sporadiska jobb under hösten och ska nu vara där de tre tisdagarna som är kvar fram till jul. Därefter kommer jag bli ordinarie instruktör på åtminstone ett pass i veckan. Eftersom jag inte är där regelbundet, och inte vet exakt vad som krävs, blir det såklart en viss anspänning innan. Men det funkade hur bra som helst, ett HIIT pass i högt tempo skulle det vara. Och det fick de, kan jag lova! Energin var riktigt hög och vi tryckte på bra, även om jag vid det här laget började känna mig lite lätt trött i kroppen...

På kvällen hade jag lovat stora flickan att vi skulle spela badminton under tiden den lilla dansade. Just då kändes det inte särskilt lockande, jag var trött! Men hon såg fram emot det, så det vara bara att packa ihop och ge sig iväg. Och på nåt lustigt sätt, så som det alltid är, lyckas kraften komma tillbaka när det gäller. Vi hade så roligt, och jag tror inte vi har spelat så bra nån gång! Riktigt kul, och så nöjd hon var!!


Och idag, verkar det liksom bara fortsätta!! Klockan är förvisso bara 13 ännu, men ändå. Hade en stund över efter förmiddagspasset och körde bort till Farsta Centrum för att uträtta nåt ärende. Fick en ingivelse att gå in i en hemlig affär, bara för att bara kolla om julklappen som lilla tjejen har önskat så mycket, möjligen fanns. Vi har letat i alla affärer och bara fått nej, "sådana" finns inte nu, de tar vi bara hem i augusti. Typ. Har sökt på nätet men inte hittat. Förrän NU, när jag nästan gett upp. Då ligger det bara där och säger -Köp mig!! Och det gjorde jag såklart. Nu blir hon glad!!


Och när jag kom hem och tittade ut på baksidan så ligger det nåt i trädgården, under äppelträdet. Och inte nåt av de vanliga rådjuren, utan en räv. Inte för att det är så himla kul, eller så väldigt bra kanske, men det är ju ändå ganska så ovanligt att se en stor räv liggandes i trädgården. Just då kändes det lite som pricken över i, idag är dagen liksom. Kanske borde köpa en lott!?


Slutligen kan jag bara berätta att detta är mitt hundrade inlägg på bloggen! Och det var ju kul att mitt jubileumsinlägg kunde få bli så fullt av glädjeämnen. Rävar, lyckade pass, rep och julklappsinköp. Ikväll måste jag nog fira detta med att dricka sista Kombuchan i kylskåpet under tiden jag skrapar min lott. 

Tjingeling!



3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej, inte alls! Jag loggar all min träning och lägger ut de flesta av mina blogginlägg där. Däremot har jag nog varit lite mindre aktiv på slutet med att kommentera och ta del av diskussioner än tidigare om jag tänker efter.

      Radera
  2. Ja nu hittade jag dig. Sökte visst på Eklöf innan.....

    SvaraRadera