lördag 3 februari 2018

Ny dag i antågande...

Tidig morgon. Tomt på gatan. Inte ens någon med hund. Kallt men väldigt skönt. Biter lite i kinderna. Promenera. Tomt på perrongen. Nästan tomt på tåget.

För vem är ute kl 6.30 en lördagmorgon? Helt klart inte så många. Men jag är ute, och jag känner att promenaden till tåget var vad som behövdes. Jag är trött. Trött, men förväntansfull inför dagen. Precis som alltid inför massageutbildningsdagarna. 

Igår palperade vi skelett för glatta livet och idag ska vi lära oss mer om triggerpunkter. Just triggerpunkter är vi väldigt nyfikna på allihopa. Känns som att utbildningen tar sitt nästa steg i och med det. Grepp av olika slag har vi övat i massor, men nu känner jag mig väldigt redo att lära mig gå mer på djupet. Lära mig mer om att behandla specifikt och inte bara allmänt. Kommer bli väldigt spännande. 

Det är alltså därför jag är så förväntansfull inför dagen. Trots att det är alldeles för tidigt för en lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar