fredag 18 september 2015

Bästa fredagstipset - Chiapannkakor!

I morse råkade jag snubbla över det bästa fredagstipset på länge. Chiapannkakor!

Jag har hittills bara gjort pudding i massor av varianter, så pannkakor var ett välkommet tips. Jag blev så nyfiken så jag testade dom redan på eftermiddagen efter mitt löppass. Hur goda som helst och kul konsistens med chiafröna. Dessutom supernyttiga med massor av omega-3, protein och fibrer. Ni bara måste prova!

Här kommer receptet för 2 pers:
1 dl mjölk
2 msk chiafrön
lite vaniljpulver

2 ägg
0,5 dl mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
lite salt

Blanda chiafrön, mjölk och vaniljpulver och ställ i kylen ett par timmar. Rör om efter en liten stund. Blanda i övriga ingredienser och låt vänta 5 min. Stek sedan små pannkakor i kockosolja. Avnjut med bär, frukt eller något annat gott!

Mina pannkakor, med passionsfrukt och björnbär från trädgården. Härligt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar