onsdag 25 november 2015

Lite mera tisdagslyx - Sturebadet!

En gång är ingen gång och två gånger är en vana. Och nu börjar lyxiga tisdagar bli en vana för det här var den andra på raken. Förra veckan var jag ute i skogen och sprang ett härligt långpass. Den här tisdagen hade jag bokat in en SPA-dag på Sturebadet.

För en tid sedan fick jag en sådär underbart lyxig present, nämligen denna SPA-dag innehållande allt man bara kan önska sig och lite till. Fri tillgång till gym, gruppträningsklasser, badet, det härliga aromarummet, relaxavdelning, sköna SPA produkter, lunch och inte minst ett glas champagne med en liten pralin. I går hade jag bokat in denna dag, alldeles för mig själv nu när jag har lite extra tid mellan gamla och nya jobbet.

Jag började dagen i gymmet. Lite sliten i kroppen efter en period av hårdare träning och körde därför ett lugnt pass med fokus på stabilitet och core. Gymmet var helt nyrenoverat och SÅ fint. Havsblått, vitt och svart och alldeles blänkande. Jag hade gärna velat ta några kort men det stod tydligt att kamera var förbjudet så jag vågade inte ens ta ett litet smygfoto. Egentligen är det bra tycker jag, man ska kunna träna utan att fundera om man kommer med på någons foton. Ni får tänka er istället!

Fortsatte därefter ner till relaxavdelningen och satt mig i det 38 grader varma aromarummet som doftade härligt av fina oljor. Blev alldeles varm och alldeles mjuk i hela kroppen och kände mig sådär avslappnad som man nästan aldrig är. Underbart. Helt enkelt!



Efter aromarummet gick jag en våning upp till stora badet. Jag hade bestämt mig för att vara med på ett vattenträningspass och detta pass var självaste Susan Lanefelt som höll. Rätt underlig upplevelse med mycket fart och fläkt och glad popmusik från svunnen tid. På nåt märkligt sätt kändes det som att jag var med i nån parodi över 80-talet eller dolda kameran eller nåt. Det var blanka trikåer, pastellfärger, benvärmare och hurtiga hejarop. Fast i badmiljö. Smått surrealistiskt, men väldigt kul!

En tant med blå badmössa med massor av små blommor som vippade i vattnet tog mig under sina vingars skydd. Hon tyckte nog att jag verkade lite bortkommen eller nåt för hon påpekade inför varje ny övning hur jag skulle göra för att det skulle ge mest. Tur att det finns omtänksamma människor. Tänk om jag hade gått därifrån och inte fått nån träning för att jag gjort fel! Hemska tanke, men tanten räddade mig. Vad skönt!

Dags för lunch. Jag valde en räksallad med gott bröd till. Efter mat och kaffe tog jag min bok och satte mig i relaxavdelningen och bara slappade. Läste lite, lät tankarna gå och bara softade.

I min present ingick en komplett miniatyruppsättning av SPA produkter som räckte både för dagen och för en behandling hemma någon gång. De kan jag använda nästa tisdag,så blir även det en dag med tisdagslyx, nu när jag har slagit in på den vägen menar jag. Eller förresten, nästa tisdag börjar jag på nya jobbet och det är ju faktiskt verklig lyx. På riktigt. Tänk att få jobba med det man älskar, det måste ju nästan vara det bästa. Jobbar gör man ju varje dag, inte bara ibland.




Mitt besök avslutade jag med ett glas champagne och den lilla pralinen. Inte illa för en vanlig tisdag, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar