fredag 6 juli 2018

Mitt sociala flöde mitt i sommaren

Sommar, sommar, sommar. Tempot är nere runt nollstrecket och jag vill mest bara vara ledig. Kollar över mina sociala kanaler och konstaterar att det är tre saker dominerar som dominerar mitt flöde i dessa dagar.

1. Fotboll. Mer eller mindre olika dagar förstås, men i tex i tisdags var det typ översvämning av ”Jaaaa” och liknande. Samt även såklart bilder på den nära nog obligatoriska fotbollsölen. Misstänker att flödet kommer se liknande ut framåt i morgon. Eller kanske börjar det redan i kväll. Som icke-speciellt-fotbollsintresserad är det svårt att stå vid sidan om detta. Man åker med vare sig man vill eller inte. Så på lördag kapitulerar jag och målar en svensk flagga på varje kind och hejar framför TVn. 

2. Semesterbilder. Dessa tycker jag är betydligt roligare än allt under punkt 1. Ser så härligt ut med sandstränder i solen, rosevin och magiska middagar. När jag ser detta längtar jag ännu mer efter min egen semester. Lite försiktigt tänker jag ändå, är allt så fint och mysigt som det ser ut? Finns det ingen som har gnälliga barn, ösregn, eller bara inte helt  perfekt? Nån?

3. Träningsbilder. Detta är även normalt sett det som i särklass dominerar mitt flöde. Och det gillar jag! Får så mycket inspiration och så mycket idéer av dessa bilder. Folk som springer i skogen, lyfter tungt, svingar kettlebells, tränar crossfit, klättrar och kör mountainbike. Jag vill göra allt, bring it on bara! 

Själv har jag för flera dagar sedan tagit mental semester. Bara gjort det nödvändigaste. Men det är skönt, bara en vecka kvar till semestern börjar. 

Och innan dess - sista inköpen, sista planeringen och sista förberedelserna inför vår fjällvandring. Men det är ett annat inlägg. Snart i en blogg nära dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar