söndag 4 januari 2015

Vilken härlig runda

Det finns löprundor som är bra för kroppen, som stärker och förbättrar, och som går bra att springa, trots att det regnar på tvären och blåser underifrån. Sen finns det rundor som är bra för själen, när solen lyser och naturen är vacker. Man njuter av varje steg, trots att känslan och energin i benen är lika långt borta som en sommardag i januari.

Sen finns det RUNDOR! Sådana där allt stämmer. Där kropp och själ är i total balans och benen bara springer. När jag inte känner att jag blir trött utan allt bara flyter på. När jag kommer på mig själv med ett leende trots att jag har sprungit långt och krafterna borde vara i avtagande.

Precis en sån runda var det idag! Benen fulla av energi, inget ont nånstans, solen sken och isen låg blank på sjön. Vad mer kan man önska av en löprunda? Kanske bara att den hade varit ännu längre!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar